Ofte Stilte Spørsmål


  • Generelt
  • Retur / angrefrist / reklamasjon
  • Betaling og Sikkerhet
  • Internett

Generelt

Kan dere sende varene med faktura i pakken?
Ja, vi har et samarbeid med Klarna og det er mulig å få faktura sammen med varene. Man har da 14 dagers betalingsfrist. Du kan lese mer om vilkår og kostnader her.

Kan jeg opprette en konto - og få bestillingen/varene på avbetaling?
Ja, vi har et samarbeid med Klarna og du kan opprette en konto. For å vite mer om vilkår og kostnader kan du lese om det her.

Hvorfor må jeg oppgi fødsels- og personnummeret ved betaling av konto/ faktura?
Dette er fordi Klara tar en kredittvurdering i forhold til om kan tilby deg konto eller faktura.

Har dere kredittgrense på hvor mye jeg kan handle på konto?
Det vil bli foretatt en kredittvurdering hvor Klarna bla. vil se på inntekt og betalingsevne. Kredittgrensen vil derfor variere fra person til person.

Jeg bor på Svalbard, kan jeg da bestille varer over internett?
Ja det kan du, varene blir sendt momsfritt til adresser på Svalbard.

Sender dere pakker til utlandet?
Dessverre, vi sender kun ut pakker i Norge.

Hva hvis jeg ikke kan hente pakken?
Pakken kan ligge på postkontoret i 2 uker. Deretter sender posten pakken tilbake til oss og du må betale kr 200,- til dekning av våre kostnader.

Jeg ønsker å bestille en katalog?
Du kan enten bestille katalogen via internett, eller ringe til oss på telefon 55 52 70 00. Har du bestilt varer via nettbutikken eller vårt kundesenter det siste året, så vil du automatisk få tilsendt den nye katalogen.

Kan jeg finne ut hvor langt pakken er kommet i postgangen – og hvordan gjør jeg det?
Hvis vi har mailadressen din, vil du automatisk få tilsendt en mail med kollinummeret på pakken. Du kan da gå inn på Postens nettsider og spore pakken. Vi kan selvfølgelig være behjelpelig med å spore pakken for deg hvis du ikke har tilgang til internett. Da kontakter du vår kundeservice på tlf. 55 52 70 00.

Hvor lenge kan pakken ligge på posten?
Pakken kan ligge på postkontoret i maks 14 dager. Er ikke pakken hentet, vil posten returnere den til oss, og du vil få et gebyr på kr 200,- for å dekke inn noen av kostnadene vi har hatt med å sende pakken.

Sender dere katalogen til andre land?
Dessverre – Katalogen distribueres kun i Norge.

 

Retur/ angrefrist/ reklamasjon

Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varene?
Du har 14 dagers ubetinget angrefrist for vare.

Retur og angrerett gjelder ikke dersom forseglingen på DVD, lydbøker eller dataspill er brutt, heller ikke ved kjøp av undertøy, badetøy og kosmetikk, med mindre det er feil på varen.

Hvis du benytter din angrerett og returnerer som postpakke eller brev og benytter returetiketten som følger med i pakken, vil du bli belastet kr 65,- for returavgift. Når vi har fått varen tilbake og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt inkludert frakt dersom hele ordren er returnert. Hvis du betaler med Klarna Faktura eller Klarna Konto, godskriver de beløpet på din konto. Husk å oppgi ditt bank- eller postgironummer på returseddelen. Henviser for øvrig til Kjøpsloven.

Hva gjør jeg hvis det er feil på varen som jeg har mottatt?
Du har reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangelfull ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så fort feilen eller mangelen oppdages. Ta kontakt med kudeservice på tlf nr 55 52 70 00 eller kunderservice@sparkjop.no innen rimelig tid. For å sende varen i retur til oss benytter du returetiketten som fulgte med sammen med pakken og samtidig fyller du ut baksiden av plukklisten.


Kan jeg bytte varene til en annen størrelse?
Du kan enkelt bytte en varer i en av våre fysiske butikker. For å «bytte» en vare i nettbutikken, så returnerer du varen som du har mottatt og legger inn ny bestilling på varen som du ønsker i nettbutikken.

Kan jeg bytte/returnere varer i butikk?
Hvis varen du kjøpte ikke skulle passe, kan du enkelt ta plagget med deg til nærmeste butikk og bytte eller returnere. Ta med plukklisten som fulgte med pakken. Husk at merkelappen må sitte på produktet.

Hva skjer med pengene som jeg har til gode hos dere?
Har du handlet med faktura, konto eller kredittkort er det Klarna som håndterer dette. Du kan ringe til Klarna på telefon nr 21 01 89 91.

Har du handlet med oppkrav overfører Spar Kjøp penger til din bankkonto. NB! Husk å oppgi ditt bankkontonummer på bytte/ returseddelen.

Har du betalt med Vipps så blir pengene returnert til din bankkonto

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil reklamere på en vare?
Du har reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangelfull ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så fort feilen eller mangelen oppdages. Ta kontakt med kundeservice på tlf nr 55 52 70 00 eller kunderservice@sparkjop.no innen rimelig tid. Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere vare, hvis ikke mulig sender vi en ny vare. Skulle varen være utsolgt, betaler vi tilbake kjøpesummen og de fraktutgiftene du har hatt i samband med reklamasjonen. Dersom ikke har tatt vare på returseddelen kan vi sende en ny til deg.

 

Betaling og Sikkerhet

Er kortinformasjon og personalia trygge hos Spar Kjøp? Spar Kjøp garanterer at all informasjon er helt trygg hos oss. All informasjon krypteres før den blir sendt. Slik sikrer vi at all sensitiv informasjon er helt trygg.

Internett

Trenger jeg å ha en kundeprofil for å kunne bestille?

Nei det trenger du ikke. Du kan handle som gjest da blir ikke navn og adresse lagret. Du vil heller ikke kunne se tidligere bestillinger.

Jeg har glemt passordet mitt – hva gjør jeg?

Har du glemt passordet ditt og har opprettet en kundeprofil hos oss, kan du klikke på glemt passord lenken, når du er i logg inn bildet. Du bli tatt til en ny side der du skal taste inn din epostadresse og trykk på nullstill passordet mitt. Du vil da få tilsendt en epost med instrukser for ny pålogging.

Kan jeg endre passordet mitt?

Ja det kan du – dette må gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på konto øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Her kan du endre passordet. Husk å lagre det nye passordet etterpå.

Hva gjør jeg hvis jeg har skiftet etternavn eller epostadresse?

Skal du endre navn eller epostadresse, gjøres dette etter at du har logget deg inn på nettsiden vår.

Det gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på konto øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Her kan du endre navn og adresse under kontoinformasjon. Husk å avslutte med å lagre endringen

Hva hvis jeg har fått en ny adresse eller ønsker å legge til annen leveringsadresse?

Det gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på konto øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Her kan du endre og legge til adresse under fanen adressebok. Trykk på legg til adresse for å registrere din hovedadresse, deretter kan du endre fakturaadresse og leveringsadresse dersom ønskelig. Husk å avslutte med å lagre endringen

Finnes der en oversikt over alle bestillingene mine?

Det gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på konto øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Under «mine ordre» finner du en oversikt over alle dine bestillinger som er bestilt over internett. Klikk på «vis ordre» på den du ønsker å åpne.

Hvordan kan jeg avbestille eller endre en gjeldende bestilling?

Når du har fullført en ordre, kan du ikke endre på den på internett. Du kan ta kontakt med kundeservice hvis du ønsker å avbestille eller endre en gjeldende bestilling. Dette gjøres ved å sende en mail til kundeservice@sparkjop.no eller ta kontakt med oss på telefon 55 52 70 00.

Hvordan kan jeg se om jeg har bestilt katalog eller er påmeldt nyhetsbrev?

Det gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på konto øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Under siden «nyhetsbrev, katalog og sms» kan du se hvilke påmeldinger du har og gjøre endringer. Huk av på de alternativene du ønsker og husk å avslutte med å lagre endringen.