Ofte stilte spørsmål


  • Generelt
  • Retur / angrefrist / reklamasjon
  • Betaling og Sikkerhet
  • Internett

Generelt

Hvordan kan jeg kontakte dere?

Du finner vår kontaktinformasjon her: https://www.sparkjop.no/kundeservice

Sender dere pakker til utlandet?

Vi sender kun innlands til norske adresser.

Hva skjer hvis jeg ikke kan hente pakken?

Pakken kan ligge på postkontoret i 7 dager. Dersom den ikke hentes innen fristen blir den sendt tilbake til oss. Du blir da tilsendt en faktura på 200kr for å dekke våre kostnader til den uavhentede pakken.

Jeg kan ikke hente pakken innen hentefristen, hva gjør jeg?

Hvis du ikke kan hente pakken innen fristen på 7 dager, kan denne forlenges med ytterlige 7 dager. Dette gjøres via Posten sine nettsider eller via Posten sin app.

Hvor lenge kan pakken ligge på postkontoret?

Pakken kan ligge på postkontoret i maks 7 dager. Trenger du lenger tid kan du forlenge fristen hos Posten. Mer om hentefrister finner du her: (https://www.posten.no/motta/fleksibelt/hentefrister)

Jeg hentet ikke pakken, den går nå i retur. Hva skjer videre?

Dersom pakken ikke blir hentet inn fristen regnes den som uavhentet og du vil motta en faktura fra oss med et gebyr på 200kr for å dekke kostnader i forbindelse med frakt/retur. Ønsker du å angre kjøpet, se informasjon om angrerett

Kan jeg bestille katalog eller tilbudsavis?

Vi har hatt fokus på digitale magasiner og nyhetsbrev, og sender dermed ikke ut kataloger. Magasin og tilbudsavis kan ikke bestilles, men de er tilgjengelig digitalt på vår nettside.

Ønsker du å få tilsendt nyhetsbrev kan du registrere epostadressen din på vår nettside.

Kan jeg spore pakken – og hvordan gjør jeg det?

Du vil få tilsendt en leveringsbekreftelse til e-post oppgitt ved bestilling. Denne inneholder sporingsnummer som du kan bruke til å spore pakken med på www.posten.no

Vi kan også hjelpe deg med sporing av pakke, dersom du skulle ønske det. For hjelp til dette se kontaktinformasjon her: https://www.sparkjop.no/kundeservice

Kan jeg bestille varer på nett og hente i butikk?

Vi har ikke ordning for klikk og hent i våre butikker.

Jeg bor på Svalbard, kan jeg da bestille varer fra nettbutikken?

Ja, det kan du! Varene blir sendt momsfritt til adresser på Svalbard.

Kan bedrifter og organisasjoner bestille hos oss? 

Ta kontakt med vårt kundesenter via e-postl kundesenter@sparkjop.no 

Retur/ angrefrist/ reklamasjon

Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen?

Ønsker du å returnere varen kan du bruke den vedlagte returetiketten. Fyll ut baksiden av plukklisten og legg den med i pakken, husk å pakke varene godt.

Du kan også benytte deg av angrerett. Du har 14 dagers ubetinget angrefrist for ditt kjøp, gjeldende fra pakken er mottatt. Retur og angrerett gjelder ikke ved kjøp av undertøy, badetøy og kosmetikk, unntak er dersom det er feil på varen, se informasjon om reklamasjon.

Dersom du ønsker å benytte deg av angrerett må du fylle ut et angrerettskjema og sende dette sammen med varene som returneres, eller digitalt på e-post. Bruk returlappen som fulgte ved i pakken. Når vi har behandlet returen og konstatert at den ikke er skadet eller mangelfull, vil vi refundere varene innen 14 dager, og fraktkostnad dersom du betalte dette. Deretter vil du bli fakturert med et gebyr på kr 65,- for å dekke returkostnader.

Angrerettskjema kan du finne her: https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564/

Henviser til Kjøpsloven for mer informasjon om angreretten.

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil reklamere på en vare?

Mottar du en vare som er skadet eller mangelfull har du rett til å reklamere på varen. Vennligst kontakt oss for reklamasjon så snart skaden eller mangelen oppdages. Ved varer som sendes i retur, vennligst fyll ut baksiden av plukklisten så detaljert som mulig om hva defekten er, slik at vi fortere kan behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere varen. Hvis dette ikke er mulig, sender vi ny av samme vare. Vi gjør oppmerksom på at det ved reklamasjon ikke er mulighet for å bytte til annen vare eller størrelse. Skulle varen være utsolgt blir den kreditert.

Kan jeg bytte varene til en annen størrelse?

For å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, returnerer du varen som du har mottatt. Deretter legger du inn en ny bestilling i nettbutikken på varen som du ønsker. Ved bruk av returetiketten blir du fakturert kr. 65,- for frakt. 

Kan jeg bytte/returnere varer i butikk?

Nei, det kan du ikke men vi jobber med å få til en løsning

Hva koster det å returnere varer?

Ved bruk av returetiketten vil du bli tilsendt en faktura med et fraktgebyr på kr 65,-. 

Hva skjer med pengene som jeg har til gode hos dere?

Betalt med Klarna: Ved betaling med kort, faktura eller konto er det Klarna som står for tilbakebetalingen. Klarna får beskjed fra oss når varene er mottatt hos oss. Ved spørsmål om tilbakebetaling, kan du ringe Klarna på tlf 21 01 89 91. 

Betalt med Vipps: Ved betaling med Vipps blir pengene overført til deg gjennom Vipps.

Hva gjør jeg hvis der er manko i pakken?

Hvis der er manko i pakken så må du kontakte oss på telefon 55 52 70 00 (08-16) eller sende oss en mail til kundeservice@sparkjop.no, så ordner vi resten derfra.

 

Betaling

Kan jeg bestille varer og betale med faktura?

Ja, vi har et samarbeid med Klarna som tilbyr faktura som betalingsløsning. Du får da tilsendt fakturaen på epost når ordren din sendes fra oss, med 14 dagers betalingsfrist. Du kan lese mer om vilkår og kostnader her (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/nb_no/invoice)

Hvorfor må jeg oppgi fødsels- og personnummeret mitt ved betaling med faktura?

Dette er fordi Klarna gjør en kredittvurdering for å se om de kan tilby deg betaling via faktura eller Klarna konto.

Nettside og handel

Trenger jeg å ha en kundekonto for å kunne bestille?

Nei, det trenger du ikke. Du kan bestille som gjest, uten å opprette konto.

Jeg har glemt passordet mitt – hva gjør jeg?

Da kan du bruke «Glemt passord?»-funksjonen vår. Etter du har trykket på denne, skriv inn din e-post, deretter får du tilsendt en e-post med lenke for å opprette nytt passord. Etter du har opprettet nytt passord, kan du bruke dette for å logge inn på din bruker!

E-posten for å resette passord kommer innen et par minutter, om du ikke finner den sjekk søppelpost.

Kan jeg endre passordet mitt?

Ja, det kan du! Dette gjøres etter du har logget deg inn på kontoen din. Trykk på «Konto» øverst i høyre hjørne for å komme til «Min konto».  Under «Kontoinformasjon» finner du valget «endre passord». Husk å lagre endringen ved å trykke på «Lagre».

Hva gjør jeg hvis jeg har endret navn eller epostadresse?

Dette gjøres etter du har logget deg inn på kontoen din. Trykk på «Konto» øverst i høyre hjørne for å komme til «Min konto». Her kan du endre navn og epostadresse under kontaktinformasjon. Husk å lagre endringen ved å trykke på «Lagre».

Hva gjør jeg hvis jeg har fått ny adresse eller ønsker å legge til en annen leveringsadresse?

Dette gjøres etter du har logget deg inn på kontoen din. Trykk på «Konto» øverst i høyre hjørne for å komme til «Min konto». Her kan du endre eller legge til adresse under fanen adressebok.  Husk å lagre endringen ved å trykke på «Lagre».

Finnes det en oversikt over alle bestillingene mine?

Dersom bestillingene ble gjort mens du var pålogget kan du finne dem på din kontoside. Logg på ved å trykke på «Konto» øverst i høyre hjørne. Oversikt over dine nettbestillinger finner du nederst på siden under «Nylige ordre».

For mer detaljer om ordren, trykk Vis ordre.

Hvordan kan jeg avbestille eller endre en gjeldende bestilling?

Når du har fullført en ordre kan den ikke endres. Dersom pakken ikke er sendt kan den avbestilles ved å kontakte oss, se kontaktinformasjon. Chat eller telefon gir raskere behandling slik at pakken ikke blir sendt mens en eventuell e-post er i kø for behandling.

Hvordan kan jeg se om jeg er påmeldt nyhetsbrev?

Dette gjøres etter du har logget deg inn på kontoen din. Trykk på «Konto» øverst i høyre hjørne for å komme til «Min konto».  Under siden «nyhetsbrev, katalog og sms» kan du se hvilke påmeldinger du har og gjøre endringer. Huk av på de alternativene du ønsker og avslutt med å lagre endringen.

Ofte stilte spørsmål


  • Generelt
  • Retur / angrefrist / reklamasjon
  • Betaling og Sikkerhet
  • Internett

Generelt

Hvordan kan jeg kontakte dere?

Du finner vår kontaktinformasjon her: https://www.sparkjop.no/kundeservice

Sender dere pakker til utlandet?

Vi sender kun innlands til norske adresser.

Hva skjer hvis jeg ikke kan hente pakken?

Pakken kan ligge på postkontoret i 7 dager. Dersom den ikke hentes innen fristen blir den sendt tilbake til oss. Du blir da tilsendt en faktura på 200kr for å dekke våre kostnader til den uavhentede pakken.

Jeg kan ikke hente pakken innen hentefristen, hva gjør jeg?

Hvis du ikke kan hente pakken innen fristen på 7 dager, kan denne forlenges med ytterlige 7 dager. Dette gjøres via Posten sine nettsider eller via Posten sin app.

Hvor lenge kan pakken ligge på postkontoret?

Pakken kan ligge på postkontoret i maks 7 dager. Trenger du lenger tid kan du forlenge fristen hos Posten. Mer om hentefrister finner du her: (https://www.posten.no/motta/fleksibelt/hentefrister)

Jeg hentet ikke pakken, den går nå i retur. Hva skjer videre?

Dersom pakken ikke blir hentet inn fristen regnes den som uavhentet og du vil motta en faktura fra oss med et gebyr på 200kr for å dekke kostnader i forbindelse med frakt/retur. Ønsker du å angre kjøpet, se informasjon om angrerett

Kan jeg bestille katalog eller tilbudsavis?

Vi har hatt fokus på digitale magasiner og nyhetsbrev, og sender dermed ikke ut kataloger. Magasin og tilbudsavis kan ikke bestilles, men de er tilgjengelig digitalt på vår nettside.

Ønsker du å få tilsendt nyhetsbrev kan du registrere epostadressen din på vår nettside.

Kan jeg spore pakken – og hvordan gjør jeg det?

Du vil få tilsendt en leveringsbekreftelse til e-post oppgitt ved bestilling. Denne inneholder sporingsnummer som du kan bruke til å spore pakken med på www.posten.no

Vi kan også hjelpe deg med sporing av pakke, dersom du skulle ønske det. For hjelp til dette se kontaktinformasjon her: https://www.sparkjop.no/kundeservice

Kan jeg bestille varer på nett og hente i butikk?

Vi har ikke ordning for klikk og hent i våre butikker.

Jeg bor på Svalbard, kan jeg da bestille varer fra nettbutikken?

Ja, det kan du! Varene blir sendt momsfritt til adresser på Svalbard.

Kan bedrifter og organisasjoner bestille hos oss? 

Ta kontakt med vårt kundesenter via e-postl kundesenter@sparkjop.no 

Retur/ angrefrist/ reklamasjon

Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen?

Ønsker du å returnere varen kan du bruke den vedlagte returetiketten. Fyll ut baksiden av plukklisten og legg den med i pakken, husk å pakke varene godt.

Du kan også benytte deg av angrerett. Du har 14 dagers ubetinget angrefrist for ditt kjøp, gjeldende fra pakken er mottatt. Retur og angrerett gjelder ikke ved kjøp av undertøy, badetøy og kosmetikk, unntak er dersom det er feil på varen, se informasjon om reklamasjon.

Dersom du ønsker å benytte deg av angrerett må du fylle ut et angrerettskjema og sende dette sammen med varene som returneres, eller digitalt på e-post. Bruk returlappen som fulgte ved i pakken. Når vi har behandlet returen og konstatert at den ikke er skadet eller mangelfull, vil vi refundere varene innen 14 dager, og fraktkostnad dersom du betalte dette. Deretter vil du bli fakturert med et gebyr på kr 65,- for å dekke returkostnader.

Angrerettskjema kan du finne her: https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564/

Henviser til Kjøpsloven for mer informasjon om angreretten.

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil reklamere på en vare?

Mottar du en vare som er skadet eller mangelfull har du rett til å reklamere på varen. Vennligst kontakt oss for reklamasjon så snart skaden eller mangelen oppdages. Ved varer som sendes i retur, vennligst fyll ut baksiden av plukklisten så detaljert som mulig om hva defekten er, slik at vi fortere kan behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere varen. Hvis dette ikke er mulig, sender vi ny av samme vare. Vi gjør oppmerksom på at det ved reklamasjon ikke er mulighet for å bytte til annen vare eller størrelse. Skulle varen være utsolgt blir den kreditert.

Kan jeg bytte varene til en annen størrelse?

For å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, returnerer du varen som du har mottatt. Deretter legger du inn en ny bestilling i nettbutikken på varen som du ønsker. Ved bruk av returetiketten blir du fakturert kr. 65,- for frakt. Du kan også enkelt bytte varer i en av våre butikker.

Kan jeg bytte/returnere varer i butikk?

Nei, det kan du ikke men vi jobber med å få til en løsning.

Hva koster det å returnere varer?

Ved bruk av returetiketten vil du bli tilsendt en faktura med et fraktgebyr på kr 65,-. 

Hva skjer med pengene som jeg har til gode hos dere?

Betalt med Klarna: Ved betaling med kort, faktura eller konto er det Klarna som står for tilbakebetalingen. Klarna får beskjed fra oss når varene er mottatt hos oss. Ved spørsmål om tilbakebetaling, kan du ringe klarna på tlf 21 01 89 91. 

Betalt med Vipps: Ved betaling med Vipps blir pengene overført til deg gjennom Vipps.

Hva gjør jeg hvis der er manko i pakken?

Hvis der er manko i pakken så må du kontakte oss på telefon 55 52 70 00 (08-16) eller sende oss en mail til kundeservice@sparkjop.no, så ordner vi resten derfra.

 

Betaling

Kan jeg bestille varer og betale med faktura?

Ja, vi har et samarbeid med Klarna som tilbyr faktura som betalingsløsning. Du får da tilsendt fakturaen på epost når ordren din sendes fra oss, med 14 dagers betalingsfrist. Du kan lese mer om vilkår og kostnader her (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/nb_no/invoice)

Hvorfor må jeg oppgi fødsels- og personnummeret mitt ved betaling med faktura?

Dette er fordi Klarna gjør en kredittvurdering for å se om de kan tilby deg betaling via faktura eller Klarna konto.

Nettside og handel

Trenger jeg å ha en kundekonto for å kunne bestille?

Nei, det trenger du ikke. Du kan bestille som gjest, uten å opprette konto.

Jeg har glemt passordet mitt – hva gjør jeg?

Da kan du bruke «Glemt passord?»-funksjonen vår. Etter du har trykket på denne, skriv inn din e-post, deretter får du tilsendt en e-post med lenke for å opprette nytt passord. Etter du har opprettet nytt passord, kan du bruke dette for å logge inn på din bruker!

E-posten for å resette passord kommer innen et par minutter, om du ikke finner den sjekk søppelpost.

Kan jeg endre passordet mitt?

Ja, det kan du! Dette gjøres etter du har logget deg inn på kontoen din. Trykk på «Konto» øverst i høyre hjørne for å komme til «Min konto».  Under «Kontoinformasjon» finner du valget «endre passord». Husk å lagre endringen ved å trykke på «Lagre».

Hva gjør jeg hvis jeg har endret navn eller epostadresse?

Dette gjøres etter du har logget deg inn på kontoen din. Trykk på «Konto» øverst i høyre hjørne for å komme til «Min konto». Her kan du endre navn og epostadresse under kontaktinformasjon. Husk å lagre endringen ved å trykke på «Lagre».

Hva gjør jeg hvis jeg har fått ny adresse eller ønsker å legge til en annen leveringsadresse?

Dette gjøres etter du har logget deg inn på kontoen din. Trykk på «Konto» øverst i høyre hjørne for å komme til «Min konto». Her kan du endre eller legge til adresse under fanen adressebok.  Husk å lagre endringen ved å trykke på «Lagre».

Finnes det en oversikt over alle bestillingene mine?

Dersom bestillingene ble gjort mens du var pålogget kan du finne dem på din kontoside. Logg på ved å trykke på «Konto» øverst i høyre hjørne. Oversikt over dine nettbestillinger finner du nederst på siden under «Nylige ordre».

For mer detaljer om ordren, trykk Vis ordre.

Hvordan kan jeg avbestille eller endre en gjeldende bestilling?

Når du har fullført en ordre kan den ikke endres. Dersom pakken ikke er sendt kan den avbestilles ved å kontakte oss, se kontaktinformasjon. Chat eller telefon gir raskere behandling slik at pakken ikke blir sendt mens en eventuell e-post er i kø for behandling.

Hvordan kan jeg se om jeg er påmeldt nyhetsbrev?

Dette gjøres etter du har logget deg inn på kontoen din. Trykk på «Konto» øverst i høyre hjørne for å komme til «Min konto».  Under siden «nyhetsbrev, katalog og sms» kan du se hvilke påmeldinger du har og gjøre endringer. Huk av på de alternativene du ønsker og avslutt med å lagre endringen.