Ofte stilte spørsmål


  • Generell informasjon
  • Levering og henting
  • Retur, angrefrist og reklamasjon
  • Betaling og sikkerhet
  • Nettside og konto

Generell informasjon

Hvordan kan jeg kontakte dere? 

Du kan kontakte oss på følgende måter: 

  • Telefon: 55 52 70 00 
  • Chat på vår nettside. 

Kan jeg bestille katalog eller tilbudsavis? 

Vi har ikke kataloger i 2024, men du kan finne en digital kundeavis på forsiden av vår nettside, www.sparkjop.no. 

Kan bedrifter og organisasjoner bestille hos oss? 

Ja! Ta kontakt med oss på bedrift@sparkjop.no. 

Kan jeg bestille varer på nett og hente i butikk? 

Vi tilbyr dessverre ikke klikk og hent. 

Levering og henting

Hvor lenge kan pakken ligge på hentestedet? 

Hentefristen er 7 dager på hentested. Røde dager og helger teller blant de 7 dagene. 

Jeg kan ikke hente pakken innen hentefristen, hva gjør jeg? 

Du kan forlenge hentefristen med ytterligere 7 dager i Posten-appen. 

Hva skjer hvis jeg ikke kan hente pakken? 

Dersom pakken ikke blir hentet, vil den bli sendt i retur til oss. Vi behandler returen så snart vi kan, og du vil bli belastet et gebyr på kr 200,- i krediteringen for den uinnløste pakken. 

Kan jeg spore pakken – og hvordan gjør jeg det? 

Du får tilsendt en sporingslenke fra Posten, enten via e-post eller i Posten-appen dersom du har den. 

Hva gjør jeg hvis det er manko i pakken? 

Dersom det mangler en vare i pakken din som står som levert på plukklisten som fulgte med, kontakt oss på kundeservice@sparkjop.no. 

Retur, angrefrist og reklamasjon

Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen? 

Vi har retur- og angrefrist på 14 dager etter at pakken ble utlevert til deg. Innen denne fristen kan du sende varen(e) i retur til oss, gitt at de er i original emballasje og ubrukt. 

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil reklamere på en vare? 

Dersom varen din er skadet eller ødelagt, kontakt oss på kundeservice@sparkjop.no så hjelper vi deg med dette. For varer kjøpt i butikk, kontakt butikken direkte. 

Kan jeg bytte varene til en annen størrelse? 

Vi tilbyr ikke bytte, men du kan sende varen i retur til oss, få varen kreditert, og deretter gjøre en ny bestilling av ønsket vare/størrelse. 

Kan jeg bytte/returnere varer i butikk? 

Varer kjøpt på nett kan ikke returneres i butikk. Retur av nettvarer gjøres via post ved å bruke returskjemaet som fulgte med pakken. 

Hva koster det å returnere varer? 

Ved bruk av vedlagt returfraktetikett vil vi belaste et gebyr på kr 65,- i krediteringen. 

Hva skjer med pengene som jeg har til gode hos dere? 

Beløpet du har til gode hos oss etter en retur eller reklamasjonssak vil bli refundert i henhold til betalingsmåten du valgte ved bestilling. 

Betaling og sikkerhet

Hvilke betalingsmåter kan jeg benytte i nettbutikken? 

Vi tilbyr betaling via Vipps, Klarna og kort. 

Hvorfor må jeg bruke BankID ved betaling via Klarna? 

Dette er en endring fra Klarna fra 01.01.23, hvor alle kjøp må godkjennes via BankID. 

Nettside og konto 

Trenger jeg å ha en kundekonto for å kunne bestille? 

Du trenger ikke en kundekonto; du kan bestille som gjest. 

Jeg har glemt passordet mitt – hva gjør jeg? 

Dersom du ikke husker passordet ditt, kan du benytte deg av Glemt passord-funksjonen. Da får du tilsendt en e-post for å resette passordet ditt. 

Kan jeg endre passordet mitt? 

Ja, dette kan gjøres via Glemt passord-funksjonen eller inne på Min side. 

Hva gjør jeg hvis jeg har endret navn eller e-postadresse? 

Dette kan du oppdatere på brukeren din inne på Min side. Hvis du ikke har tilgang til e-posten og har glemt passordet, kan du kontakte oss på kundeservice@sparkjop.no for videre hjelp. 

Hva gjør jeg hvis jeg har fått ny adresse eller ønsker å legge til en annen leveringsadresse? 

Ved ny adresse oppdateres dette på Min side. Om du ønsker å få en bestilling levert på en annen adresse enn vanlig, kan du endre leveringsadresse i kassen når du bestiller. 

Finnes det en oversikt over alle bestillingene mine? 

Ja, dersom du er innlogget på brukeren din. Da finner du en oversikt under mine ordrer på Min side. Bestiller du som gjest, vil det ikke bli lagret en historikk på profilen din, selv om du bruker samme e-post som den du har på brukeren din. 

Hvordan kan jeg se om jeg er påmeldt nyhetsbrev? 

Dersom du har en bruker hos oss, kan du sjekke dette på Min side. 

 

Ofte stilte spørsmål


  • Generell informasjon
  • Levering og henting
  • Retur, angrefrist og reklamasjon
  • Betaling og sikkerhet
  • Nettside og konto

Generell informasjon

Hvordan kan jeg kontakte dere? 

Du kan kontakte oss på følgende måter: 

  • Telefon: 55 52 70 00 
  • Chat på vår nettside. 

Kan jeg bestille katalog eller tilbudsavis? 

Vi har ikke kataloger i 2024, men du kan finne en digital kundeavis på forsiden av vår nettside, www.sparkjop.no. 

Kan bedrifter og organisasjoner bestille hos oss? 

Ja! Ta kontakt med oss på bedrift@sparkjop.no. 

Kan jeg bestille varer på nett og hente i butikk? 

Vi tilbyr dessverre ikke klikk og hent. 

Levering og henting

Hvor lenge kan pakken ligge på hentestedet? 

Hentefristen er 7 dager på hentested. Røde dager og helger teller blant de 7 dagene. 

Jeg kan ikke hente pakken innen hentefristen, hva gjør jeg? 

Du kan forlenge hentefristen med ytterligere 7 dager i Posten-appen. 

Hva skjer hvis jeg ikke kan hente pakken? 

Dersom pakken ikke blir hentet, vil den bli sendt i retur til oss. Vi behandler returen så snart vi kan, og du vil bli belastet et gebyr på kr 200,- i krediteringen for den uinnløste pakken. 

Kan jeg spore pakken – og hvordan gjør jeg det? 

Du får tilsendt en sporingslenke fra Posten, enten via e-post eller i Posten-appen dersom du har den. 

Hva gjør jeg hvis det er manko i pakken? 

Dersom det mangler en vare i pakken din som står som levert på plukklisten som fulgte med, kontakt oss på kundeservice@sparkjop.no. 

Retur, angrefrist og reklamasjon

Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varen? 

Vi har retur- og angrefrist på 14 dager etter at pakken ble utlevert til deg. Innen denne fristen kan du sende varen(e) i retur til oss, gitt at de er i original emballasje og ubrukt. 

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil reklamere på en vare? 

Dersom varen din er skadet eller ødelagt, kontakt oss på kundeservice@sparkjop.no så hjelper vi deg med dette. For varer kjøpt i butikk, kontakt butikken direkte. 

Kan jeg bytte varene til en annen størrelse? 

Vi tilbyr ikke bytte, men du kan sende varen i retur til oss, få varen kreditert, og deretter gjøre en ny bestilling av ønsket vare/størrelse. 

Kan jeg bytte/returnere varer i butikk? 

Varer kjøpt på nett kan ikke returneres i butikk. Retur av nettvarer gjøres via post ved å bruke returskjemaet som fulgte med pakken. 

Hva koster det å returnere varer? 

Ved bruk av vedlagt returfraktetikett vil vi belaste et gebyr på kr 65,- i krediteringen. 

Hva skjer med pengene som jeg har til gode hos dere? 

Beløpet du har til gode hos oss etter en retur eller reklamasjonssak vil bli refundert i henhold til betalingsmåten du valgte ved bestilling. 

Betaling og sikkerhet

Hvilke betalingsmåter kan jeg benytte i nettbutikken? 

Vi tilbyr betaling via Vipps, Klarna og kort. 

Hvorfor må jeg bruke BankID ved betaling via Klarna? 

Dette er en endring fra Klarna fra 01.01.23, hvor alle kjøp må godkjennes via BankID. 

Nettside og konto

Trenger jeg å ha en kundekonto for å kunne bestille? 

Du trenger ikke en kundekonto; du kan bestille som gjest. 

Jeg har glemt passordet mitt – hva gjør jeg? 

Dersom du ikke husker passordet ditt, kan du benytte deg av Glemt passord-funksjonen. Da får du tilsendt en e-post for å resette passordet ditt. 

Kan jeg endre passordet mitt? 

Ja, dette kan gjøres via Glemt passord-funksjonen eller inne på Min side. 

Hva gjør jeg hvis jeg har endret navn eller e-postadresse? 

Dette kan du oppdatere på brukeren din inne på Min side. Hvis du ikke har tilgang til e-posten og har glemt passordet, kan du kontakte oss på kundeservice@sparkjop.no for videre hjelp. 

Hva gjør jeg hvis jeg har fått ny adresse eller ønsker å legge til en annen leveringsadresse? 

Ved ny adresse oppdateres dette på Min side. Om du ønsker å få en bestilling levert på en annen adresse enn vanlig, kan du endre leveringsadresse i kassen når du bestiller. 

Finnes det en oversikt over alle bestillingene mine? 

Ja, dersom du er innlogget på brukeren din. Da finner du en oversikt under mine ordrer på Min side. Bestiller du som gjest, vil det ikke bli lagret en historikk på profilen din, selv om du bruker samme e-post som den du har på brukeren din. 

Hvordan kan jeg se om jeg er påmeldt nyhetsbrev? 

Dersom du har en bruker hos oss, kan du sjekke dette på Min side.