Kjøp og retur


Kjøpsbetingelser

  
Standardsalgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett  

Innledning:  
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven, og e-handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.  

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.  

Innholdsfortegnelse:  
1. Avtalen 
2. Partene 
3. Pris 
4. Avtaleinngåelse 
5. Betaling 
6. Levering 
7. Risikoen for varen 
8. Angrerett 
9. Forsinkelse og manglende levering 
  Kjøperens rettigheter og frist for å melde krav 
10. Mangel ved varen 
  Kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist 
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold 
12. Garanti 
13. Personopplysninger 
14. Konfliktløsning 
 
1. Avtalen  

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.  

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.  

2. Partene  

Selger er Spar Kjøp AS, Kokstadflaten 30, 5257 Kokstad 
E-post: Kundeservice@sparkjop.no 
Telefon: 55527000 
Org. nr.: 00952884840, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.  

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
 
3. Pris  

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.  

4. Avtaleinngåelse  

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.  
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren, i bestillingsløsningen, i nettbutikken, eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.  

5. Betaling  

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.  

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet vil bli belastet samme dag som varen sendes.  

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.  

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.  

6. Levering  

Levering anses som fullført når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen(e).
 
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.  

7. Risikoen for varen  

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.  

8. Angrerett  

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.  

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).  

Angrefristen begynner å løpe:  
Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Hvis kjøpet består av flere leveranser, løper angrefristen fra dagen etter at siste leveranse er mottatt.  

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.  

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved retur av varen, med mindre annet er avtalt, eller selger har unnlatt å informere om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.  

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig foreventuell redusert verdi på varen.  

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.  

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettferdigheter og frist for å melde krav  

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.  

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).  

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.  

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.
 
Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.  
Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.  

Leveres varen(e) etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter kjøperen fikk vite om leveringen.  
Erstatning  

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.  

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist  

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.  

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve pris- avslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.  

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.  

Retting eller omlevering  

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.  

Prisavslag
 
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
 
Erstatning  

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.  

Heving  

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.  

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold  

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.  

Oppfyllelse  

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.  

Heving  

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.  
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr  

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.  

12. Garanti  

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
 
13. Personopplysninger  

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.  

14. Konfliktløsning  

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no. 
 

Priser og bestilling

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som frakt, mva m.m. Ved ordre på over 999,- betaler du ingen ting i frakt, hvis du ønsker varen levert til din nærmeste post i butikk eller postkontor. Fraktprisen er kr 60,00 per ordre ved henting av pakke på postkontoret på ordrer under kr 999,-. Vi tilbyr også levering på døren, dette koster kr 119,-
Vi sender alle våre pakker med Posten.

Når en bestilling er gjennomført sender vi automatisk en ordrebekreftelse til den mail adressen du oppgav ved bestilling. Dersom du ikke finner denne i din innboks, så vær obs på at noen ganger kan ordrebekreftelsen havne i din søppelpost. Se nøye over ordrebekreftelsen, dersom noe ikke stemmer send oss mail til kundeservice@sparkjop.no.

Betaling

Vi tilbyr deg flere ulike trygge betalingsmåter slik at du selv kan velge det som passer deg best. Velg mellom å betale med Vipps, Visa og Mastercard via Klarna, Klarna Faktura eller Klarna konto. Deretter kan du glede deg til din bestilling blir levert.

 

Klarna Faktura

Med Klarna Faktura kan du enkelt bestille og vente med å betale til du har fått varene.

Med Klarna Faktura kan du:

  • Få varene før du betaler Handle nå - betal om 14 dager
    Du trenger aldri å gi ut bankkortopplysninger
    Velger du å betale med Klarna Faktura eller Klarna Konto foretas det en kredittsjekk på ditt personnummer. Det blir også gjort en kontroll på at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens med adressen du har oppgitt i nettbutikken. Dette gjøres for å ivareta sikkerheten og autentiseringen av din bestilling. Ønsker du å få bestillingen levert til en annen adresse enn den som er i folkeregistret må du oppgi leveringsadresse. Når varene er pakket og sendt fra oss, vil du motta en faktura fra Klarna på e-post med 14 dagers betalingsfrist.

Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter, inkasso- og purregebyr i samsvar med forsinkelsesrenteloven og inkassoloven. Hvis du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no eller på tlf 21 01 89 91.

* Ved retur av varer betalt med Klarna faktura kan du enten trekke fra beløpet på varene som du returnerer fra totalbeløpet eller kontakte kundeservice hos Klarna for å utsette forfallsdatoen på fakturaen slik at returen rekker å bli registrert hos oss før fakturaen fra Klarna forfaller. Du vil motta en mail med bekreftelse når returen er registrert.

 

Klarna Konto
Sammen med vår partner Klarna, tilbyr vi også Klarna Konto.

Det betyr:

Du får alltid varen før du betaler
Du kan betale fra kr 95/mnd eller 1/24 av totalbeløpet
Du trenger aldri å gi ut bankkortopplysninger
Alle kjøpene dine samles på en konto og på en faktura
Handle nå - betal i slutten av neste måned -En fakturaavgift på kr 45, uansett antall kjøp
Du kan når som helst betale hele beløpet på en gang
Når du velger å dele opp betalingen på en faktura eller å betale i ditt eget tempo, samles dine kjøp med Klarna på én faktura. En samlet månedsfaktura betyr én betaling, ett KID-nummer og ett administrasjonsgebyr på 45 kr. Du kan også velge å delbetale dine kjøp over 3, 6 eller 12 måneder, direkte i Klarna appen.

Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, sender Klarna deg en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen, sender Klarna deg månedsfakturaen i slutten av måneden. Forfallsdato vil være i begynnelsen av påfølgende måned. Du kan da velge å betale hele beløpet, eller dele opp beløpet og betale i ditt eget tempo.

*Effektiv rente og total kredittkostnad er beregnet på 12 måneder. Allmenne vilkår finner du på Klarna.

* Ved retur av varer betalt med Klarna konto er det alltid smart å kontakte kundeservice hos Klarna for å utsette forfallsdatoen på fakturaen slik at returen rekker å bli registrert hos oss før fakturaen fra Klarna forfaller. Du vil motta en mail med bekreftelse når returen er registrert.

 

Frakt og leveringstid

Frakt
Hente selv, post i butikk: kr 60,00
Hjemlevering: kr 119,90
Uavhentet pakke: kr 200,-

Leveringstid
Vi pakker pakken så fort vi kan og det tar normal 3-7 dagers leveringstid med Posten, avhengig av hvor i landet du bor. Det kan forekomme lengre leveringstid, max 30 dager, i perioder der Spar Kjøp eller Posten har mye trafikk. Kunden har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering.

Posten sender ut en sms dersom vi har ditt mobilnummer og du glemmer å hente bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.

Bytte og retur

Kjøp på nett og returner

Hvis varen du kjøpte ikke skulle passe, kan du enkelt returnere den til oss. Fyll ut plukklisten som fulgte med pakken. Husk at merkelappen må sitte på produktet.

Vi ønsker å informere deg om noen endringer som vil påvirke vår bedrift fra og med 1. mai 2023

Fra denne datoen vil vi ikke lenger godta oppkrav som betalingsmåte. Dette betyr at betalinger kan gjøres via Vipps, kort og Klarna. I tillegg vil vi også endre vår praksis for retur av varer. Vi vil ikke lenger tilby bytte ved retur, men du kan sende varen tilbake og få den kreditert. Returskjema følger med i din bestilling og skal fylles ut før den sendes sammen med din retur. Vi krediterer den mottatte varen, og du får da tilsendt en faktura på kr 65,- for returfrakt. Ønsker du ny farge eller størrelse kan du selv bestille dette på vår nettbutikk.

Retur og angrerett.
Du har 14 dagers retur og angrerett på alt som er kjøpt via nettbutikken vår eller via postordre. Retur og angrerett gjelder ikke dersom forseglingen på DVD, lydbøker eller dataspill er brutt, heller ikke ved kjøp av undertøy, badetøy og kosmetikk, med mindre det er feil på varen.

Retur og angreretten gjelder ikke hvis varen ikke kan leveres tilbake i samme stand. Brukte varer anser Spar Kjøp som uselgelige, Spar Kjøp vil betrakte varen med en verdi kr 0,-

Angreretten gjelder kun forbrukerkjøp (ikke til firma). Kunden må sende varen(e) tilbake innen 14 dager etter han angrer.

Slik gjør du:
Angrer du etter at pakken er sendt fra Spar Kjøp og pakken ikke er hentet på utleveringsstedet: Ta kontakt med vårt ordrekontor på telefon nr: 55 52 70 00. Pakken vil automatisk bli sendt tilbake til oss etter 7 dager og vil da bli kreditert og du vil motta en faktura på returportoen. Angrerettskjema må også fylles ut og sendes til oss, hvis det ikke blir gjort vil du motta en faktura på kr 200,- for returutgiftene.
Angrer du etter at pakken er sendt fra Spar Kjøp og hentet: Fyll ut returseddel og legg det sammen med varen(e) og send det til oss innen 14 dager.
Benytt den selvklebende returadresselappen lever pakken på nærmeste postkontor eller post i butikk. Pakker må ikke sendes i oppkrav til oss.
Bruk klistreetiketten som finnes i pakken. Når vi har fått varen tilbake og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt (inkludert frakt dersom hele ordren er returnert og angrerett skjema fylt ut) Du vil motta en faktura på kr 65,- for returfrakten. Henviser forøvrig til kjøpsloven.

Hvis du benytter deg av angreretten, fyller du ut et angrerettskjema og sender det sammen med varene som skal returneres til oss. Når vi har fått varen tilbake og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt inkludert frakt dersom hele ordren er returnert. Du vil motta en faktura på kr 65,- hvis du bruker returadresselappen som var med i pakken (returutgiftene må kunden betale). Hvis du betaler med Klarna Faktura, Klarna Konto eller Vipps, godskrives beløpet på din konto. Henviser for øvrig til Kjøpsloven.

 

Reklamasjon

Du har reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangelfull ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så fort feilen eller mangelen oppdages. Ta kontakt med kundeservice på tlf nr 55 52 70 00 eller kunderservice@sparkjop.no innen rimelig tid. Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere vare, hvis ikke mulig sender vi en ny vare. Skulle varen være utsolgt, betaler vi tilbake kjøpesummen og de fraktutgiftene du har hatt i samband med reklamasjonen. Ved tvister som vi ikke klarer å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.

Tilbakebetaling

Når vi har fått varen tilbake og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt inkludert frakt dersom hele ordren er returnert. Har du betalt via Klarna Konto eller Klarna Faktura les avsnittet under om tilbakebetaling fra Klarna.

Ønsker du å heve kjøpet grunnet forsinket levering eller ved reklamasjon tilbakebetaler vi innen 14 dager.

Tilbakebetaling fra Klarna
Har du handlet med Klarna konto eller faktura og har betalt for mye, eller av en annen grunn skal få penger tilbake, sender Klarna deg en e-post til adressen du oppga ved kjøpet.
E-posten inneholder mer informasjon og en link til et tilbakebetalingsskjema som skal fylles ut samt et saksnummer. Husk at du må oppgi dette saksnummeret når du sender inn dine opplysninger.

Vær oppmerksom på at Klarna trenger en kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. På kvitteringen må følgende informasjon vises: Dato betalingen ble gjort, kontonummeret som pengene ble betalt fra, beløpet som ble betalt samt hvilket KID-nummer som ble oppgitt. Grunnen til at Klarna trenger en slik kvittering er for å kunne identifisere deg og forsikre at pengene blir tilbakebetalt til rett person.

Det går også helt fint å flytte pengene til en pågående delbetaling eller en faktura hos Klarna. Kontakt Klarna sin kundeservice så hjelper de deg med dette!

Kjøp og retur


Kjøpsbetingelser

  
Standardsalgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett  

Innledning:  
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven, og e-handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.  

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.  

Innholdsfortegnelse:  
1. Avtalen 
2. Partene 
3. Pris 
4. Avtaleinngåelse 
5. Betaling 
6. Levering 
7. Risikoen for varen 
8. Angrerett 
9. Forsinkelse og manglende levering 
  Kjøperens rettigheter og frist for å melde krav 
10. Mangel ved varen 
  Kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist 
11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold 
12. Garanti 
13. Personopplysninger 
14. Konfliktløsning 
 
1. Avtalen  

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.  

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.  

2. Partene  

Selger er Spar Kjøp AS, Kokstadflaten 30, 5257 Kokstad 
E-post: Kundeservice@sparkjop.no 
Telefon: 55527000 
Org. nr.: 00952884840, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.  

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
 
3. Pris  

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.  

4. Avtaleinngåelse  

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.  
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren, i bestillingsløsningen, i nettbutikken, eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.  

5. Betaling  

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.  

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet vil bli belastet samme dag som varen sendes.  

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.  

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.  

6. Levering  

Levering anses som fullført når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen(e).
 
Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.  

7. Risikoen for varen  

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.  

8. Angrerett  

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.  

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).  

Angrefristen begynner å løpe:  
Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Hvis kjøpet består av flere leveranser, løper angrefristen fra dagen etter at siste leveranse er mottatt.  

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.  

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved retur av varen, med mindre annet er avtalt, eller selger har unnlatt å informere om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.  

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig foreventuell redusert verdi på varen.  

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.  

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøperens rettferdigheter og frist for å melde krav  

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.  

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).  

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.  

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.
 
Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.  
Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.  

Leveres varen(e) etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter kjøperen fikk vite om leveringen.  
Erstatning  

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.  

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist  

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.  

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve pris- avslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.  

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.  

Retting eller omlevering  

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.  

Prisavslag
 
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
 
Erstatning  

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.  

Heving  

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.  

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold  

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.  

Oppfyllelse  

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.  

Heving  

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.  
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr  

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.  

12. Garanti  

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
 
13. Personopplysninger  

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.  

14. Konfliktløsning  

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no. 
 

Priser og bestilling

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før endelig bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som frakt, mva m.m. Ved ordre på over 999,- betaler du ingen ting i frakt, hvis du ønsker varen levert til din nærmeste post i butikk eller postkontor. Fraktprisen er kr 60,00 per ordre ved henting av pakke på postkontoret på ordrer under kr 999,-. Vi tilbyr også levering på døren, dette koster kr 119,-
Vi sender alle våre pakker med Posten.

Når en bestilling er gjennomført sender vi automatisk en ordrebekreftelse til den mail adressen du oppgav ved bestilling. Dersom du ikke finner denne i din innboks, så vær obs på at noen ganger kan ordrebekreftelsen havne i din søppelpost. Se nøye over ordrebekreftelsen, dersom noe ikke stemmer send oss mail til kundeservice@sparkjop.no.

Betaling

Vi tilbyr deg flere ulike trygge betalingsmåter slik at du selv kan velge det som passer deg best. Velg mellom å betale med Vipps, Visa og Mastercard via Klarna, Klarna Faktura eller Klarna konto. Deretter kan du glede deg til din bestilling blir levert.

 

Klarna Faktura

Med Klarna Faktura kan du enkelt bestille og vente med å betale til du har fått varene.

Med Klarna Faktura kan du:

  • Få varene før du betalerHandle nå - betal om 14 dager
    Du trenger aldri å gi ut bankkortopplysninger
    Velger du å betale med Klarna Faktura eller Klarna Konto foretas det en kredittsjekk på ditt personnummer. Det blir også gjort en kontroll på at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens med adressen du har oppgitt i nettbutikken. Dette gjøres for å ivareta sikkerheten og autentiseringen av din bestilling. Ønsker du å få bestillingen levert til en annen adresse enn den som er i folkeregistret må du oppgi leveringsadresse. Når varene er pakket og sendt fra oss, vil du motta en faktura fra Klarna på e-post med 14 dagers betalingsfrist.

Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter, inkasso- og purregebyr i samsvar med forsinkelsesrenteloven og inkassoloven. Hvis du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no eller på tlf 21 01 89 91.

* Ved retur av varer betalt med Klarna faktura kan du enten trekke fra beløpet på varene som du returnerer fra totalbeløpet eller kontakte kundeservice hos Klarna for å utsette forfallsdatoen på fakturaen slik at returen rekker å bli registrert hos oss før fakturaen fra Klarna forfaller. Du vil motta en mail med bekreftelse når returen er registrert.

 

Klarna Konto
Sammen med vår partner Klarna, tilbyr vi også Klarna Konto.

Det betyr:

Du får alltid varen før du betaler
Du kan betale fra kr 95/mnd eller 1/24 av totalbeløpet
Du trenger aldri å gi ut bankkortopplysninger
Alle kjøpene dine samles på en konto og på en faktura
Handle nå - betal i slutten av neste måned -En fakturaavgift på kr 45, uansett antall kjøp
Du kan når som helst betale hele beløpet på en gang
Når du velger å dele opp betalingen på en faktura eller å betale i ditt eget tempo, samles dine kjøp med Klarna på én faktura. En samlet månedsfaktura betyr én betaling, ett KID-nummer og ett administrasjonsgebyr på 45 kr. Du kan også velge å delbetale dine kjøp over 3, 6 eller 12 måneder, direkte i Klarna appen.

Er det første gang du velger å delbetale et kjøp, sender Klarna deg en kontoavtale slik at du kan godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen, sender Klarna deg månedsfakturaen i slutten av måneden. Forfallsdato vil være i begynnelsen av påfølgende måned. Du kan da velge å betale hele beløpet, eller dele opp beløpet og betale i ditt eget tempo.

*Effektiv rente og total kredittkostnad er beregnet på 12 måneder. Allmenne vilkår finner du på Klarna.

* Ved retur av varer betalt med Klarna konto er det alltid smart å kontakte kundeservice hos Klarna for å utsette forfallsdatoen på fakturaen slik at returen rekker å bli registrert hos oss før fakturaen fra Klarna forfaller. Du vil motta en mail med bekreftelse når returen er registrert.

 

Frakt og leveringstid

Frakt
Hente selv, post i butikk: kr 60,00
Hjemlevering: kr 119,90
Uavhentet pakke: kr 200,-

Leveringstid
Vi pakker pakken så fort vi kan og det tar normal 3-7 dagers leveringstid med Posten, avhengig av hvor i landet du bor. Det kan forekomme lengre leveringstid, max 30 dager, i perioder der Spar Kjøp eller Posten har mye trafikk. Kunden har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering.

Posten sender ut en sms dersom vi har ditt mobilnummer og du glemmer å hente bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.

Bytte og retur

Kjøp på nett og returner

Hvis varen du kjøpte ikke skulle passe, kan du enkelt returnere den til oss. Fyll ut plukklisten som fulgte med pakken. Husk at merkelappen må sitte på produktet.

Retur og angrerett.
Du har 14 dagers retur og angrerett på alt som er kjøpt via nettbutikken vår eller via postordre. Retur og angrerett gjelder ikke dersom forseglingen på DVD, lydbøker eller dataspill er brutt, heller ikke ved kjøp av undertøy, badetøy og kosmetikk, med mindre det er feil på varen.

Vi ønsker å informere deg om noen endringer som vil påvirke vår bedrift fra og med 1. mai 2023.

Fra denne datoen vil vi ikke lenger godta oppkrav som betalingsmåte. Dette betyr at betalinger kan gjøres via Vipps, kort og Klarna. I tillegg vil vi også endre vår praksis for retur av varer. Vi vil ikke lenger tilby bytte ved retur, men du kan sende varen tilbake og få den kreditert. Returskjema følger med i din bestilling og skal fylles ut før den sendes sammen med din retur. Vi krediterer den mottatte varen, og du får da tilsendt en faktura på kr 65,- for returfrakt. Ønsker du ny farge eller størrelse kan du selv bestille dette på vår nettbutikk. 

Retur og angreretten gjelder ikke hvis varen ikke kan leveres tilbake i samme stand. Brukte varer anser Spar Kjøp som uselgelige, Spar Kjøp vil betrakte varen med en verdi kr 0,-

Angreretten gjelder kun forbrukerkjøp (ikke til firma). Kunden må sende varen(e) tilbake innen 14 dager etter han angrer.

Slik gjør du:
Angrer du etter at pakken er sendt fra Spar Kjøp og pakken ikke er hentet på utleveringsstedet: Ta kontakt med vårt ordrekontor på telefon nr: 55 52 70 00. Pakken vil automatisk bli sendt tilbake til oss etter 7 dager og vil da bli kreditert og du vil motta en faktura på returportoen. Angrerettskjema må også fylles ut og sendes til oss, hvis det ikke blir gjort vil du motta en faktura på kr 200,- for returutgiftene.
Angrer du etter at pakken er sendt fra Spar Kjøp og hentet: Fyll ut returseddel og legg det sammen med varen(e) og send det til oss innen 14 dager.
Benytt den selvklebende returadresselappen lever pakken på nærmeste postkontor eller post i butikk. Pakker må ikke sendes i oppkrav til oss.
Bruk klistreetiketten som finnes i pakken. Når vi har fått varen tilbake og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt (inkludert frakt dersom hele ordren er returnert og angrerett skjema fylt ut) Du vil motta en faktura på kr 65,- for returfrakten. Henviser forøvrig til kjøpsloven.

Hvis du benytter deg av angreretten, fyller du ut et angrerettskjema og sender det sammen med varene som skal returneres til oss. Når vi har fått varen tilbake og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt inkludert frakt dersom hele ordren er returnert. Du vil motta en faktura på kr 65,- hvis du bruker returadresselappen som var med i pakken (returutgiftene må kunden betale). Hvis du betaler med Klarna Faktura, Klarna Konto eller Vipps, godskrives beløpet på din konto. Henviser for øvrig til Kjøpsloven.

 

Reklamasjon

Du har reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangelfull ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så fort feilen eller mangelen oppdages. Ta kontakt med kudeservice på tlf nr 55 52 70 00 eller kunderservice@sparkjop.no innen rimelig tid. Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere vare, hvis ikke mulig sender vi en ny vare. Skulle varen være utsolgt, betaler vi tilbake kjøpesummen og de fraktutgiftene du har hatt i samband med reklamasjonen. Ved tvister som vi ikke klarer å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.

Tilbakebetaling

Når vi har fått varen tilbake og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt inkludert frakt dersom hele ordren er returnert. Har du betalt via Klarna Konto eller Klarna Faktura les avsnittet under om tilbakebetaling fra Klarna.

Ønsker du å heve kjøpet grunnet forsinket levering eller ved reklamasjon tilbakebetaler vi innen 14 dager.

Tilbakebetaling fra Klarna
Har du handlet med Klarna konto eller faktura og har betalt for mye, eller av en annen grunn skal få penger tilbake, sender Klarna deg en e-post til adressen du oppga ved kjøpet.
E-posten inneholder mer informasjon og en link til et tilbakebetalingsskjema som skal fylles ut samt et saksnummer. Husk at du må oppgi dette saksnummeret når du sender inn dine opplysninger.

Vær oppmerksom på at Klarna trenger en kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. På kvitteringen må følgende informasjon vises: Dato betalingen ble gjort, kontonummeret som pengene ble betalt fra, beløpet som ble betalt samt hvilket KID-nummer som ble oppgitt. Grunnen til at Klarna trenger en slik kvittering er for å kunne identifisere deg og forsikre at pengene blir tilbakebetalt til rett person.

Det går også helt fint å flytte pengene til en pågående delbetaling eller en faktura hos Klarna. Kontakt Klarna sin kundeservice så hjelper de deg med dette!