Meny
Handlekurv

Kjøpsinformasjon

  • Priser
  • Betaling
  • Kunder på Svalbard
  • Personopplysninger
  • Angrerett
  • Bytterett / Reklamasjon / Retur
  • Tilbakebetaling
  • Leveringstid
  • Kjøpsbetingelser

PRISER

I alle priser inngår 25 prosent moms. Dersom momsen skulle endres, forbeholder vi oss retten til å justere våre priser med tilsvarende beløp.

Våre avgifter

Ekspedisjonsavgift 59,90
Oppkrav 44,90
Faktureringsavgift 0,-
Returfrakt 65,-
Transaksjonsavgift 0,-
Hjemlevering 60,-
Uavhentet pakke 200,-
Pakke til Svalbard 185,-

BETALING

Du har fire alternativer å velge mellom:

Kontant betaling

Du betaler kontant ved levering mot oppkrav. Oppkravsavgiften er for tiden kr 44,90 + ekspedisjonsavgift kr 59,90.

Klarna Faktura

Velger du å betale med Klarna faktura skjer en kredittsjekk på ditt personnummer. Det blir også gjort en kontroll på at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens med adressen "hjemme" i nettbutikken. Dette for å sjekke at personen virkelig er den personen som han/hun utgir seg for å være. Vi gjør dette for din sikkerhet som kunde. Vil du levere til en annen adresse enn den som er i folkeregistret må du oppgi en annen leveringsadresse. Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter, inkasso- og purregebyr i samsvar med forsinkelsesrenteloven og inkassoloven. Hvis du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no eller på tlf 21 01 89 91.

Klarna Konto

  • Sammen med vår eksterne partner Klarna, tilbyr vi nå dette:
  • Få alltid varen før du betaler
  • Betal fra kr 95/mnd eller 1/24 av totalbeløpet
  • Du trenger aldri å gi ut bankkortopplysninger
  • Alle kjøpene dine samles på en konto og på en faktura
  • Handle nå - betal i slutten av neste måned -En fakturaavgift på kr 45, uansett antall kjøp
  • Du kan når som helst betale hele beløpet på en gang

Velger du å betale med Klarna konto skjer en kredittsjekk på ditt personnummer. Det blir også gjort en kontroll på at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens med adressen "hjemme" i nettbutikken. Dette for å sjekke at personen virkelig er den personen som han/hun utgir seg for å være. Vi gjør dette for din sikkerhet som kunde. Vil du levere til en annen adresse enn den som er i folkeregistret må du oppgi en annen leveringsadresse. Kunder kan også kontakte Spar Kjøp AS på telefon nr 55 52 70 00 hvis der er spørsmål om Klarna faktura og konto.

  • 0 kr i startavgift og årsrente på 22 %
  • Effektiv rente på 30 000 kr er 30 %, total kredittkostnad 2 932 kr.
  • Effektiv rente på 20 000 kr er 37 %, total kredittkostnad 1 732 kr.
  • Effektiv rente på 1 000 kr er 181 %, total kredittkostnad 660 kr.

*Effektiv rente og total kredittkostnad er beregnet på 12 måneder. Allmenne vilkår finner du på Klarna.

Kortbetaling

Hvis du velger å betale med kort, betaler du bare ekspedisjonsavgiften på Kr 59,90. Vi aksepterer Visa og Mastercard. Vår kortbetaling benytter 3D Secure, en sikkerhetsløsning levert av Visa og Mastercard (Verified by VISA og MasterCard SecureCode). 3D Secure bidrar til å øke sikkerheten rundt kortbetaling ved at løsningen hindrer uautorisert bruk av kredittkort. Vi lagrer ikke kredittkortnummer som benyttes til betalinger i vår database.

KUNDER PÅ SVALBARD

Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av den grunn blir hver ordre belastet med dette gebyret som ft. er Kr. 185,00

PERSONOPPLYSNINGER

Spar Kjøp AS er behandlingsansvarlig for de personopplysninger du som kunde oppgir til oss. Dine personopplysninger vil bli behandlet av Spar Kjøp AS for å administrere kunderelasjonen samt for markedsføringsformål. Dine personopplysninger kan dessuten utleveres til, og behandles av Bisnode AS for vedlikeholdsformål eller av Klarna AB, dersom du søker en av deres betalingsalternativer.

Som et ledd i markedsføringen utføres det av og til analyser på bakgrunn av dine personopplysninger. Analysene foregår slik at vi ved hjelp av særskilte kriterier velger ut hvilke personer markedsføringen skal rettes mot. Disse kriteriene er sist foretatte innkjøp og antall innkjøp, betalingsmåte, alder, kjønn og postnummer.

Du kan ved å henvende deg til Spar Kjøp AS, Postboks 7303, 5020 Bergen, kreve at personopplysninger rettes eller slettes eller du kan reservere deg mot at dine personopplysninger anvendes for direktemarkedsføring. Spar Kjøps adresser selges ikke til noen tredjepart. Forøvrig vises det til personopplysningsloven.

ANGRERETT

Du har 14 dagers angrerett på alt kjøp fra vår nettbutikk. Angreretten gjelder ikke dersom forseglingen på DVD, lydbøker eller dataspill er brutt. Angrerett gjelder heller ikke ved kjøp av undertøy, badetøy og kosmetikk. Hvis kunden benytter seg av angreretten må kunden selv betale returportoen. Kort sagt – du skal være helt fornøyd, ellers får du pengene tilbake!

Angreretten betinger at melding blir gitt til Spar Kjøp innen 14 dager etter at varene er mottatt. Angreretten gjelder kun forbrukerkjøp (ikke til firma) Kunden må sende varen(e) tilbake innen 14 dager etter han angrer.

Angreretten gjelder ikke hvis varen ikke kan leveres tilbake i samme stand. Brukte varer anser Spar Kjøp som uselgelige, Spar Kjøp vil betrakte varen med en verdi kr 0,-

Spar Kjøp forplikter seg å betale tilbake det kunden har betalt inkl frakt, innen 14 dager etter at varen er mottatt.

Hvordan gjøres dette rent praktisk:

  • Angrer du før pakken er sendt fra Spar Kjøp: Ta kontakt med vårt ordrekontor på telefon nr: 55 52 70 00 og be om at ordren slettes.
  • Angrer du etter at pakken er sendt fra Spar Kjøp og pakken ikke er hentet på utleveringsstedet: Ta kontakt med vårt ordrekontor på telefon nr: 55 52 70 00 og få tilsendt angrerettskjema. Fyll ut dette skjemaet og returner det til oss. Pakken vil automatisk bli sendt tilbake til oss etter 14 dager og vil da bli kreditert og du vil motta en faktura på returportoen.
  • Angrer du etter at pakken er sendt fra Spar Kjøp og hentet: Fyll ut angreskjemaet og legg det sammen med varen (e) og send det til oss innen 14 dager.

BYTTERETT/ REKLAMASJON/ RETUR

Du har 14 dagers retur og bytterett på alt som er kjøpt via nettbutikken vår eller via postordre. Retur og bytteretten gjelder ikke dersom forseglingen på DVD, lydbøker eller dataspill er brutt, heller ikke ved kjøp av undertøy, badetøy og kosmetikk, med mindre det er feil på varen. Dersom du bytter til en annen farge eller størrelse betaler du bare returavgiften.

Slik gjør du:

  • Fyll ut på returseddelen (vedlagt i pakken din) hva du returnerer og hvilken vare du evt ønsker å bytte til.
  • Oppgi årsaken til hvorfor du ikke er fornøyd med ditt kjøp.
  • Benytt den selvklebende returadresselappen lever pakken på nærmeste postkontor eller post i butikk. Pakken må ikke sendes i oppkrav til oss.

Kunden vil bli belastes kr. 65 (for returavgiften) uansett pakkens størrelse eller antall varer. Hvis du har betalt med Klarna Faktura eller Klarna Konto, godskriver vi beløpet på din konto. Bruk klistreetiketten som finnes i pakken. Når vi har fått tilbake varen og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi innen 14 dager tilbake beløpet du har betalt samt avgifter dersom hele ordren er returnert. Husk å oppgi ditt bank- eller postgironummer på returseddelen. Henviser forøvrig til kjøpsloven.

Du har reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangelfull ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så fort feilen eller mangelen oppdages. Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere vare, hvis ikke mulig sender vi en ny vare. Skulle varen være utsolgt, betaler vi tilbake kjøpesummen og de fraktutgiftene du har hatt i samband med reklamasjonen. Ved tvister som vi ikke klarer å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.

Kjøp på nett, bytt i butikk

Hvis varen du kjøpte ikke skulle passe, kan du enkelt ta plagget med deg til nærmeste butikk og bytte.

Har du handlet med Klarna Faktura eller Klarna Konto må du bytte varen ved å sende den tilbake til nettbutikken dersom du vil ha pengene tilbake. Ta med følgeseddelen. Husk at merkelappen må sitte på produktet.

Vær oppmerksom på at du har 14 dagers retur og bytterett på alt som er kjøpt via nettbutikken vår. Retur og bytterett gjelder ikke dersom forseglingen på DVD, lydbøker eller dataspill er brutt, heller ikke ved kjøp av undertøy, badetøy og kosmetikk.

Returnering av varer kjøpt med Klarna Konto eller Klarna Faktura

Ved retur- og varerelaterte henvendelser, kontakt kundeservice hos oss og vi vil gi deg instrukser på hvordan selve returen skal gjøres.

Når du har returnert varen til oss er det alltid smart å kontakte kundeservice hos Klarna for å utsette forfallsdatoen på fakturaen slik at returen rekker å bli registrert hos oss før fakturaen fra Klarna forfaller. Du vil motta en mail med bekreftelse når returen er registrert.

Hvis din retur ikke har blitt registrert, eller om du ikke vet om returen har blitt registrert når den nye forfallsdatoen nærmer seg, ber vi deg ta kontakt med Klarna kundeservice slik at de kan hjelpe deg.

TILBAKEBETALING

Når vi har fått varen tilbake og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi i løpet av 14 dager tilbake beløpet du har betalt samt avgifter dersom hele ordren er returnert. Har du betalt via Klarna Konto eller Klarna Faktura les avsnittet under om tilbakebetaling fra Klarna.

Tilbakebetaling fra Klarna

Har du handlet med Klarna konto eller faktura og har betalt for mye, eller av en annen grunn skal få penger tilbake, sender Klarna deg en e-post til adressen du oppga ved kjøpet. E-posten inneholder mer informasjon og en link til et tilbakebetalingsskjema som skal fylles ut samt et saksnummer. Husk at du må oppgi dette saksnummeret når du sender inn dine opplysninger.

Vær oppmerksom på at Klarna trenger en kvittering som viser din innbetaling dersom beløpet overstiger 30 000 NOK. På kvitteringen må følgende informasjon vises: Dato betalingen ble gjort, kontonummeret som pengene ble betalt fra, beløpet som ble betalt samt hvilket KID-nummer som ble oppgitt. Grunnen til at Klarna trenger en slik kvittering er for å kunne identifisere deg og forsikre at pengene blir tilbakebetalt til rett person.

Det går også helt fint å flytte pengene til en pågående delbetaling eller en faktura hos Klarna. Kontakt Klarna sin kundeservice så hjelper de deg med dette!

LEVERINGSTID

Normal leveringstid vil være mellom 1 - 3 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Det kan forekomme lengre leveringstid, max 30 dager, i perioder der Spar Kjøp eller Posten har mye trafikk.

Posten sender ut en påminnelse/sms dersom vi har ditt mobilnummer og du glemmer å hente bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.

KJØPSBETINGELSER

Spar Kjøp AS kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtaler kan kun inngås med personer over 15 år, kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge.