Meny
Handlekurv

Ofte Stilte Spørsmål

  • Generelt
  • Retur / angrefrist / reklamasjon
  • Betaling og Sikkerhet
  • Internett

Generelt

Kan dere sende varene med faktura i pakken?

Ja, vi har et samarbeid med Klarna og det er mulig å få faktura sammen med varene. Man har da 14 dagers betalingsfrist. Du kan lese mer om vilkår og kostnader her.

Kan jeg opprette en konto - og få bestillingen/varene på avbetaling?

Ja, vi har et samarbeid med Klarna og du kan opprette en konto. For å vite mer om vilkår og kostnader kan du lese om det her.

Hvorfor må jeg oppgi fødsels- og personnummeret ved betaling av konto/ faktura?

Dette er fordi det må tas en kredittvurdering i forhold til om vi kan tilby deg konto eller faktura.

Har dere kredittgrense på hvor mye jeg kan handle på konto?

Det vil bli foretatt en kredittvurdering hvor Klarna bla. vil se på inntekt og betalingsevne. Kredittgrensen vil derfor variere fra person til person.

Jeg bor på Svalbard, kan jeg da bestille varer over internett?

Ja det kan du, men da vil du ikke få det momsfritt. For å få varene uten m.v.a. må du ringe, eller sende oss en faks eller sende den skriftlig til oss.

Sender dere pakker til utlandet?

Dessverre, vi sender kun ut pakker i Norge.

Hva hvis jeg ikke kan hente pakken?

Pakken kan ligge på postkontoret i 2 uker. Deretter sender posten pakken tilbake til oss og du må betale 200 kr til dekning av våre kostnader.

Jeg ønsker å bestille en katalog?

Du kan enten bestille katalogen via internett, eller ringe til oss på telefon 55 52 70 00. Har du bestilt varer på postordre det siste året, så vil du automatisk få tilsendt den nye katalogen.

Kan jeg finne ut hvor langt pakken er kommet i postgangen – og hvordan gjør jeg det?

Hvis vi har mailadressen din, vil du automatisk få tilsendt en mail med kollinummeret på pakken. Du kan da gå inn på Postens nettsider og spore pakken. Vi kan selvfølgelig være behjelpelig med å spore pakken for deg hvis du ikke har tilgang til internett. Da kontakter du vår kundeservice på tlf. 55 52 70 00.

Hvor lenge kan pakken ligge på posten?

Pakken kan ligge på postkontoret i maks 14 dager. Er ikke pakken hentet, vil posten returnere den til oss, og du vil få et gebyr på 200 kr for å dekke inn noen av kostnadene vi har hatt med å sende pakken.

Sender dere katalogen til andre land?

Dessverre – Katalogen distribueres kun i Norge.

Retur/ angrefrist/ reklamasjon

Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker å beholde varene?

Du har 14 dagers ubetinget angrefrist.

Angreretten gjelder nesten alt i katalogen og i Spar Kjøps nettbutikk unntatt undertøy, om varen er brukt, eller om forseilingen på lydbøker og kosmetikk er brutt.

Hvis du benytter din angrerett og returnerer som postpakke eller brev og benytter returetiketten som følger med i pakken, vil du bli belastet 65 kr for returavgift. Uansett pakkens størrelse eller antall varer. Hvis du betaler med Klarna Faktura eller Klarna Konto, godskriver de beløpet på din konto. Når vi har fått tilbake varen og konstatert at den ikke er skadet, betaler Klarna innen 14 dager tilbake beløpet du har betalt samt avgifter dersom ordren er returnert.

Husk å oppgi ditt bank- eller postgironummer på returseddelen. Henviser for øvrig til Kjøpsloven.

Hva gjør jeg hvis det er feil på varen som jeg har mottatt?

Hvis det er en feil på varen, så må du sende den i retur til oss. Du benytter da returetiketten som fulgte med sammen med pakken og samtidig fyller du ut baksiden av plukklisten. Ny vare blir sendt til deg, når vi har behandlet returen. Ved feil eller mangler kan du selvfølgelig ta kontakt med vår kundeservice, enten via e-post til kundeservice@sparkjop.no, eller på telefon 55 52 70 00.

Kan jeg bytte varene til en annen størrelse?

Ja, det kan du. Skriv opp ønsket størrelse på retur/ bytteseddelen, og vi vil sende varen til deg om vi har den på lager. Det kan være lurt å føre opp kontonummeret ditt på returseddelen i tilfellet vi er utsolgt.

Benytter du deg av returservice etiketten som ligger i pakken, vil du få tilsendt en faktura fra Spar Kjøp på kr 65,00 for returportoen.

Hva skjer med pengene som jeg har til gode hos dere?

Har du handlet med oppkrav overfører Spar Kjøp penger til din bankkonto. NB! Husk å oppgi ditt bankkontonummer på bytte/ returseddelen.

Har du handlet med faktura, konto eller kredittkort er det Klarna som håndterer dette. Du kan ringe til Klarna på telefon nr 21 01 89 91.

Hvordan går jeg frem hvis jeg vil reklamere på en vare?

Du må sende varen tilbake til oss sammen med en kort beskrivelse av reklamasjonsgrunnen. Benytt returseddelen som fulgte med i pakken (baksiden av plukklisten). Dersom du ikke har tatt vare på returseddelen må du legge ved et ark hvor du skriver på navn, adresse, kundenummer og en beskrivelse av reklamasjonsgrunnen.

Betaling og Sikkerhet

Er kortinformasjon og personalia trygge hos Spar Kjøp?

Spar Kjøp garanterer at all informasjon er helt trygg hos oss. All informasjon krypteres før den blir sendt. Slik sikrer vi at all sensitiv informasjon er helt trygg.

Internett

Trenger jeg å ha en kundeprofil for å kunne bestille?

Nei det trenger du ikke. Du kan handle som gjest da blir ikke navn og adresse lagret. Du vil heller ikke kunne se tidligere bestillinger.

Jeg har glemt passordet mitt – hva gjør jeg?

Har du glemt passordet ditt og har opprettet en kundeprofil hos oss, kan du klikke på glemt passord lenken, når du er i logg inn bildet. Et nytt bilde kommer opp og tast inn din epostadresse og trykk på send knappen Du vil da få tilsendt en epost med instrukser for ny pålogging.

Kan jeg endre passordet mitt?

Ja det kan du – dette må gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på navnet ditt øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Her kan du endre passordet. Husk å lagre det nye passordet etterpå.

Hva gjør jeg hvis jeg har skiftet etternavn eller adresse?

Skal du endre navn eller adresse, gjøres dette etter at du har logget deg inn på nettsiden vår.

Det gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på navnet ditt øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Her kan du endre navn og adresse. Husk å avslutt med å lagre endringen

Hva hvis jeg har fått en ny mailadresse?

Det gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på navnet ditt øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Her kan du endre mailadressen din. Husk å avslutt med å lagre endringen

Finnes der en oversikt over alle bestillingene mine?

Det gjøres etter at du har logget deg inn på siden vår. Klikk på navnet ditt øverst på nettsiden og da kommer du inn på «min side». Her finner du en oversikt over alle dine bestillinger som er bestilt over internett. Klikk på den du ønsker å åpne.

Hvordan kan jeg avbestille eller endre en gjeldende bestilling?

Når du har fullført en ordre, kan du ikke endre på den på internett. Du kan ta kontakt med kundeservice hvis du ønsker å avbestille eller endre en gjeldene bestilling. Dette gjøres ved å sende en mail til kundeservice@sparkjop.no eller ta kontakt med oss på telefon 55 52 70 00.